פוסטים נוספים

Retro Meeting from Hell

Hebrew Below HOW TO PERFORM EFFECTIVE RETRO MEETINGS Have you ever been to retro meeting from hell? Everyone comes ready…

גם למנהלים בכירים מותר לפחד

כיצד ניתן להתמודד עם הפחד ולנהל אותו בהצלחה?

**פוסט זה מתייחס לנשים וגברים כאחד.

ניהול בכיר מביא עימו שורה של אתגרים, אחריות ולחצים. בתור מנהלים בכירים אתם לא רק מובילים צוותים ומחלקות שלמות אתם גם נמדדים כל הזמן ע"י בעלי המניות, הדירקטוריון, העמיתים שלכם בשולחן ההנהלה ומדדי ההצלחה של החברה.

בתור מנהלים בכירים, אתם האנשים אליהם מגיעות האסקלציות, הכי מסובכות.

אליכם מתנקזים כל אותם אתגרים שלא נמצא עבורם פתרון ע"י חברי ההנהלה עד כה.
אתם נדרשים להיות יצירתיים, מקצועיים, מנוסים ולספק פתרונות.

אתם האחראים הישירים לתוצאות. אתם כל הזמן נמדדים ונמדדים ונמדדים – וזה נורא מלחיץ! 

משיחותי עם מנהלים ומנהלות בכירים, הסטרס הזה, עשוי להשפיע על חייכם האישיים והמקצועיים, ולכן נרצה לנהל אותו בחוכמה וברגישות.
מחד, הפחד והחרדה יכולים לפגוע באיכות החיים האישיים שלכם, לפגוע בשינה, להעמיס עליכם בשעות הפנאי, להכביד על הפניות הרגשית שלכם לאנשים חשובים בחייכם, ואפילו לפגוע בבריאות.
מאידך, הפחד יכול לפגוע באיכות התפקוד שלכם בעבודה. אחד הסימפטומים של פחד הוא הימנעות, התגוננות ותקיעות. אם אתם כבר מלאים בפחד לא תרצו לקחת עוד סיכונים. ההתנהגות הזו עשויה להוביל לריאקטיביות במקום לפרואקטיביות ולהפריע לכם להנהיג, להסתכל קדימה ביצירתיות ולנווט לשלב הבא אל עבר המגדלור.

חשוב לי שתרגישו שאתם ממש לא לבד.

רבים כמוכם חווים את התחושות הללו אך חוששים להביע אותן כדי חלילה לא להיתפס כחלשים או לא מקצועיים. חשוב להבין שפחד הוא חלק בלתי נפרד מתפקידים בכירים ומהיותנו אנושיים. בתור מנהלים בכירים אנחנו יודעים שהימנעות לא משרתת אותנו ודווקא פרואקטיביות והתמודדות היא הדרך להצלחה.

אני רוצה להתמקד ב- 2 דרכי התמודדות יעילות:

  1.  בניית עצמית של החוסן שלכם.
  2. ניהול נכון של הפחדים שלכם ע"י הכוונה מקצועית.

איך תוכלו לבנות את החוסן בעצמכם

  1. השיתוף משחרר – כשאתם מוצפים בפחדים לא נשאר מקום ליצירתיות. מצאו אפיק שיעזור לכם לרוקן את הפחדים ולפנות מקום לפרואקטיביות ומנהיגות. בין אם זה בשיתוף עם חבר, איש סוד, מנטור או יועץ, עצם ההודאה בכך שאנחנו מפחדים ולחוצים, מאוד משחררת. רק המעשה הזה, השיתוף, הריקון, ההכלה וההקשבה לעצמנו מפנה מקום לרגשות נוספים.
  1. שגרת בוקר – אני מאמינה גדולה בכך שאנחנו הכי יצירתיים בזמן היקיצה שלנו. המוח שלנו עוד לא עמוס וטרוד במטלות וחדשות שיכולות להלחיץ ולהכניס אותנו למצב של התגוננות וחרדה. דווקא בשלב הזה שהוא בין חלום למציאות, אני בוחרת לעשות 2 דברים:
    • כתיבת בוקר אסופה – זו ההזדמנות להוציא את כל מה שיושב לכם בתודעה, לעשות וונטינג לכל מה שמעסיק אתכם וטורד את מחשבותיכם. זו הזדמנות מעולה לבחון מה מציק, מה מעיק, איך תוכלו להרגיע את עצמכם, מהו סט הפעולות שתוכלו לעשות. פעמים רבות במהלך הכתיבה, המוח בורח לרעיונות מעולים, חדשים ורעננים. נסו את זה ונצלו את הזמן בו אתם הכי מחוברים לעצמכם. עצם הפעולה הזאת תפנה את הראש שלכם, אתכם, ליום העבודה.
    • ספורט – העיסוק בספורט גורם לי באופן אישי לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי ולשים את עצמי כאדם במרכז חייו ורק אח"כ לצאת ולשרת אחרים. השקיעו רגע בעצמכם לפני שתצאו לעוד יום של שגרה, משימות ואתגרים.

ליווי מקצועי לניהול הפחדים

דבר חשוב נוסף הוא ללמוד כיצד לנהל את הפחדים ולעבוד איתם ולצידם.
בעזרת ליווי מקצועי ניתן להתחיל לזהות את אותם טריגרים חמקמקים ולא בהכרח ברורים שגורמים לכם להילחץ. בעזרת כלים תלמדו לזהות מה יוצר אצלכם פחדים בשלב מוקדם, תלמדו להכיר את התגובות האוטומטיות שלכם וגם תדעו לזהות איך זה משפיע עליכם. עם התנסות ועשייה תלמדו להכין את עצמכם מראש לקראת מפגש עם טריגר שכזה ומהן הדרכים הטובות ביותר לנהל ולהתמודד עם הפחדים.

 

התקשר/י עוד היום, השינוי שלך מתחיל עכשיו!  054-2428304