פוסטים נוספים

Retro Meeting from Hell

Hebrew Below HOW TO PERFORM EFFECTIVE RETRO MEETINGS Have you ever been to retro meeting from hell? Everyone comes ready…

איך ננהל בתקופת משבר מתמשכת

** פוסט זה מתייחס למנהלות ומנהלים כאחד. 

השבר הגדול היה לפני 3 חודשים ומאז אנחנו במשבר. כולנו היינו רוצים שזה יהיה כבר מאחורינו, שנוכל להתחיל לרפא את הפצעים ולהסתכל קדימה באופטימיות לעתיד שפוי וטוב יותר. אבל שגרת החירום עוד כאן ואנחנו כבר 3 חודשים בתוכה. למדנו שעשייה תורמת לנו, ואנחנו אופטימיים שהזמן מרפא אבל מה אתם בתור ארגון ומנהלים יכולים לעשות בינתיים. 

מקום העבודה מהווה סוג של קהילה תומכת היום ויש לכם הארגונים והמנהלים אחריות כלפי העובדים בתוכה. 

מה עליכם לעשות כעת:

     1. תדאגו לעצמכם

קודם כל נשים את המסכה במטוס עלינו ואחר כך על הילד, מכירים? נבין שזאת  אחריותינו לדאוג לבריאות הנפשית שלנו. רק אם אתם בסדר יהיה לכם את היכולת להנהיג בצורה מיטבית. כשהעובדים יסתכלו עליכם יהיה לזה אפקט כפול, זה גם ירגיע אותם כי יבינו שמי שמנהלת אותם בסדר מסוגלת לתפקד וגם הם יראו דוגמה אישית איך כדאי לנהוג. 

     2. תשאלו מה נשמע ותהיו מוכנים לשמוע "לא משהו"

תשאלו את העובד לשלומו במקום ובזמן שהוא יכול גם לענות "לא טוב לי". תפנו זמן להקשיב בחמלה וברגישות. אם תשאלו ליד מכונת הקפה ויש שם עוד אנשים זה לא משאיר מקום לתשובה כנה. תבינו שבין אם אתם רוצים או לא רוצים, יש זמן או אין זמן הרגשות באים לעבודה, הם נכנסים למשרד ונשארים כל היום. אם תהיו שם עבור העובד ותקשיבו, הוא יוכל לשתף ובכך לשים את הרגשות בצד ולחזור להתרכז בעבודה. אנלוגיה לזה היא כשהכוס שלנו מלאה כבר (ברגשות) אי אפשר למלא אותה עוד בדרישות ובמשימות. אם תקשיבו לעובד תתנו לו לפנות את הרגשות (נרוקן את הכוס) ואז יהיה לו מקום לעבודה ופרואקטיביות. 

חשוב: תהיו עם חמלה למצב הפרטי של כל אחד אין מקום לשיפוטיות אתם לא נמצאים בתוך הסיטואציה הפרטית של העובד ועשויים לא להבין או להזדהות, התפקיד שלכם כאן הוא רק להקשיב בחמלה.

     3. תהיו גם וגם:

תהיו גם רגישים וגם משימתיים וחדורי מטרה. גם עבור עצמכם וגם עבור העובדים. עובד שמרגיש שיש לו אוזן קשבת ומקום לבטא את הקושי שלו נותן אמון. אמון הוא בסיס לעבודה משותפת ואפקטיבית. המשימתיות בתקופה הזו סופר חשובה, כשאנחנו בעשייה אנחנו מרוכזים אנחנו משמעותיים ואנחנו מפתחים תקווה. 

     4. תייצרו משמעות.

תופעה מוכרת בתקופה הזו היא התחושה שפתאום מה שאנחנו עושים בעבודה לא כזה חשוב, ולא משמעותי למול הסבל של החטופים, הפצועים, הסבל של המשפחות האבלות והמפונות. עוד אוכלוסיה חשובה שתרצו לשים עליה דגש מיוחד הוא אנשי המילואים שאתם קולטים היום בחזרה או שחולקים את השבוע בין מילואים לבין עבודה. גם הם עשויים להרגיש היום שהעבודה היא קצת "חסרת משמעות". תפקידכם כמנהלים וכארגון הוא קודם ההכלה, ההקשבה והסבלנות שהזכרתי קודם אבל גם לייצר עבורם משמעות במקום העבודה. יש הרבה דרכים לייצר משמעות, נתחיל בחזון מעורר השראה ומוטיבציה עבור ארגון או חזון ספציפי עבור הצוות. כדאי לדבר עם העובד על המשמעות והערך הישיר שהוא מביא לצוות ולארגון. הארגון יכול לארגן ימי פעילות התנדבותית ובכך לתת משמעות רוחבית. 

תפקידכם כמנהלים בתקופת משבר הוא להבין שזה משפיע על כל אחד באופן שונה. אם זה משפיע עליכם תדאגו לבריאות הנפשית שלכם כדי שתוכלו לקחת את האחריות החשובה הנוספת של הקשבה והכלה למצב הפרטי של כל אחד מחברי הצוות. 

שנדע ימים שקטים

צרו איתי קשר להתאמת תהליך אימון עבורכם או עבור המנהלים שלכם 054-2428304