פוסטים נוספים

התקדמת לניהול? מזל טוב!!!

טיפים מקצועיים לבהירות ובטחון בתפקידך החדש ** פוסט זה מתייחס למנהלות ומנהלים כאחד.  התקדמת לניהול? איזה כיף! אני תמיד אומרת, לא…

מה יוצר אנשים מצליחנים?

דברים שלמדתי כמאמנת מנהלים. ** פוסט זה מתייחס למנהלות ומנהלים כאחד.  תוך כדי אימון עם מנהלים רבים אני שמה לב שיש…

איך ננהל בתקופת משבר מתמשכת

** פוסט זה מתייחס למנהלות ומנהלים כאחד.  השבר הגדול היה לפני 3 חודשים ומאז אנחנו במשבר. כולנו היינו רוצים שזה יהיה…

על מה מדברים המנהלים באימון

** פוסט זה מתייחס למנהלים ומנהלות כאחד.  בקצב הדינמי של עולם העסקים היום, מנהיגות אפקטיבית נמדדת יותר מתמיד ביכולת להסתגל לשינויים,…

כך תבססי את נוכחותך בישיבות עבודה: 4 טיפים קלים ליישום

** פוסט זה מתייחס למנהלים ומנהלות כאחד אך פונה הפעם במיוחד למנהלות. 

עפ"י מחקרים, מנהלות המשתתפות באופן פעיל בפגישות נתפסות כבעלות ביטחון עצמי גבוה יותר, כבעלות יכולות וכישורים וכמועילות לסובבים ולארגון. מאידך, המשמעות ההפוכה מצביעה על כך ששתיקה בפגישות עבודה עשויה להיתפס כמעידה על חוסר ביטחון וידע ועשויה לעכב את התפתחות הקריירה שלהן.

עכשיו שאלי את עצמך: כיצד את מתנהגת בישיבה? כיצד את נשמעת לאחרים? האם את אסרטיבית ומפגינה ידע או מתנצלת וכנועה?

אם את מרגישה שאת מונעת מעצמך לדבר ולהשתתף בישיבות, דעי שאת ממש לא לבד. ייתכן שאת מפחדת ממבוכה, מעדיפה להימנע משיפוטיות, ביישנית או שאולי מפקפקת בכישורייך ורעיונותיך.

קבלי 4 טיפים פרגמטיים שיעזרו לך לבסס את נוכחותך בישיבות עבודה ולהישמע רלוונטית: 

  1. מה הייחוד שלך?

הרי את לא סתם זומנת לפגישה ואת לא סתם נמצאת בתפקידך. חדדי לעצמך מהי המומחיות שלך, מהו הערך שאת מביאה ומהו חלקך בצוות. חשוב מאוד שתתכונני לפני הפגישה, הביני מהי האג'נדה שלה, תמפי את היכן יזדקקו לאינפוטים שלך ואילו שאלות יהיה עליך לשאול.

הנה דוגמאות כיצד הכנה כזאת יכולה לשרת אותך:
"סקרתי את הנושא ואני מצפה לדון בנושאים א, ב, ג."
"רציתי גם להזכיר נקודה שלדעתי חשוב לקחת בחשבון".
כל אלה מעניקים לך מומנטום של דיבור שהופך את חווית ההשתתפות הפעילה בישיבה לפחות מרתיעה. 

  2. שאלות, שאלות ועוד שאלות:

שאלות הן כלי לכל דבר ועניין בתקשורת במהלך ישיבות עבודה.
שאלות אסטרטגיות הן כלי משמעותי בעל ערך המבסס אותך כבעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית המסייעת בפתרון בעיות. לדוגמה לשאלות: מהן הנחות הבסיס שלקחנו והאם הן תקפות? מהם הסיכונים האפשריים בדרך פעולה שבחרנו, ומה עשויה להיות תוכנית החלופית במקרה שיתממש? כאשר הפגישה מתפזרת שאלות גם מסייעות במיקוד בנושאים החשובים ביותר. לדוגמה: האם הנושא שאנו דנים בו כרגע הוא החשוב והדחוף ביותר לפתור היום? איזה החלטה/ות עלינו לקבל היום כדי להתקדם וליצור מומנטום?

  3. בקשי עזרה!

לפעמים זה ממש מאתגר להשמיע מילה במהלך פגישות עבודה. ייתכן שאת חדשה, או שבחדר נמצאים אנשי מלאי ביטחון עצמי עם קצב מהיר שמקשה עליך להשחיל אפילו מילה. אחת הדרכים שיכולות להקל עליך להיכנס לתוך דינמיקת הפגישה היא לבקש מקולגה שאת סומכת עליו/ה ש"יפתח עבורך את הדלת". אם יש נושא שאת יודעת שתרצי לדבר עליו בפגישה ואת יודעת שיעלה לסדר היום, בקשי מהקולגה לומר משהו בסגנון: "דיברתי עם מיה בנושא והיו לה רעיונות מעניינים".

כבר הצלחת לחדור לשיחה, את שואלת שאלות ומשתפת רעיונות. אבל איך את נשמעת?

4. היפטרי מהמרככים!

         "אני לא ממש מבינה בנושא אבל לדעתי כדאי … "

         "אני לא בטוחה שאני צודקת אבל ייתכן ש…"

         "אולי זה רעיון גרוע אבל נראה לי ש…"

די לריכוך! הסיבות שמניתי כמו פחד ממבוכה, הימנעות משיפוטיות ופקפוק בכישורייך, עשויות לגרום לשימוש במנגנון הגנה בשם: "המרככים". אנחנו משתמשות בהם כדי "לרכך" את הסיטואציה במקרה שנעשה טעות, אבל הטעות היא שבעצם השימוש במרכך אנו יוצרות מצב בו אנו מבטלות מלכתחילה את ערך דברינו.

עוד מרכך נפוץ שמקטין אותך הוא השימוש במילה "רק"!
במקום לומר: אני רק רוצה להוסיף", אמרי: "אני רוצה להוסיף".
במקום לומר: "יש לי רק שאלה קטנה לפני שנמשיך", אמרי: "יש לי שאלה לפני שנמשיך".
שינוי קטן יעשה השפעה עצומה.

לסיכום: 

השתתפות בפגישות עשויה להרגיש מאיימת אבל היא חשובה לתדמית שלך בארגון ולהתפתחות הקריירה שלך. תחשבי על זה ככה: את ממלאת תפקיד שתורם לחזון הארגון ולכן התפקיד הזה הקיים. את בעצמך חשובה לארגון, ולכן את נמצאת בו. ומכאן שדברייך בפגישות חשובות ובעלות ערך. הגיעי מוכנה, תשאלי שאלות או בקשי עזרה ותתנסי, עם הניסיון זה נהיה יותר קל

 

התקשר/י עוד היום, השינוי שלך מתחיל עכשיו!  054-2428304